Виховна робота

73 річниця вигнання нацистів з України
З метою вшанування безсмертного подвигу ветеранів Другої світової війни, вшанування героїчного подвигу українського народу у школі з 13 по 26 жовтня були проведені тематичні виховні години, конкурс малюнків "Ми пам'ятаємо про Ваш подвиг", книжкова виставка "Свята війна й велика перемога в шедеврах літератури", акція "Обеліск" та історичний екскурс "Україна- хроніка визволення", який провела вчитель історії Приймак О.М. Присутні вшанували пам'ять загиблих Хвилиною мовчання.


Екскурсії в шкільний куточок-музей:


В трвані та жовтні щорокукуточок-музей зустрічає відвідувачів




Догляд за могилою радянського воїна (Письмечівській цвинтар)

В гостях у Рибальченко Гаші Ісаківни




Виховний захід до Дня козацтва


До 85-річчя заснування Дніпропетровської області

Чудеса Дніпропетровщини”
 
Мета: поглибити знання учнiв про рідний край , познайомити з 7-ма чудесами Дніпропетровщини; дати короткі історичні відомості про день народження області; розвивати мовлення учнiв; виховувати любов до Батьківщини, повагу до її історії та людей.

Обладнання: картини рідної природи; карта України; презентація «7 чудес Дніпропетровщини».

Епіграф

Країв прекрасних і трудящих

В житті
 немало знаю я,

Та серед них ти все ж найкраща,

Дніпропетровщино моя!”

Хід заходу
І. Органiзацiя у
чнів
ДНІПРОПЕТРОВЩИНО МОЯ
Тут степи, як море,
Ниви буйні, колосисті.
Тут гаї зелені,
Ліси і бори тінисті.
Тут Дніпро могучий ,
Самари тихе плесо.
Ріка із водо
спадами
Скелястий камінь теше.
Прадідівські могили
У полі піднялися .
Це край, де сива пам'ять
З красою обнялися.
Копри знялися у небо,
Мартени плавлять сталь .
Я так горжусь тобою ,
Дніпровський рідний край!
У вінку твоєї слави –
Зусилля дочок і синів:
Істориків , учених і поетів,
Творців космічних кораблів.
Ти ростеш , колосишся , будуєшся,
Коли й сонце іще не зійшло,
Ти радієш , співаєш і трудишся,
України ти дуже крило!

II. Основна частина

Слово вчителя. Сторінки журналу історії.

  В цьому році 27 лютого прадавня козацька земля відзначила 85-річний ювілей утворення нашої прекрасної і неповторної Дніпропетровської області. 

Виступ учня:
Дніпропетровщино! Перлино степова,
  неповторна дивною красою,
В нас – твоя історія жива,
 наше серце повниться тобою.
Отчий мій, святий козацький краю,
гордість і надія України,
З ювілеєм ми тебе вітаєм,
хай про це усюди слава лине!
Твої надра - найбагатші в світі,
золотом покрита вся земля,
Ти в усьому в Україні – лідер,
це нам серце й душу звеселя!
Хай же щедро ниви колосяться,
накують зозулі много літ!
Щиро ми тобі бажаєм щастя,
земле юна й древня, як цей світ!

   Дніпропетровщина – перлина України. Вона має багату і славну історію, яка сягає у сиву давнину століть і тисячоліть. 

   Перші сліди пралюдини відносяться ще до епохи раннього кам’яного віку, вже понад 100 тисяч років тому наш край був заселений.

  Учені вважають, що саме на Подніпров’ї ще 6 тисяч років тому вперше були приручені коні.

   За часів Київської Русі на Придніпров’ї зупинялась Велика Київська княгиня Ольга, а її син князь Святослав загинув на порогах Дніпра у бою з печенігами.

   Дніпропетровщина відома також як край козацьких Січей.
Під містом Жовті Води Богдан Хмельницький одержав перемогу над своїми ворогами.

  Пізніше Дніпропетровщина була під контролем Росії і мала назву Катеринославщина. Спочатку це губернія являла собою провінцію. Лише з часом поступово стали наявні ознаки культурного і розвиненого міста – виникли бібліотека, театр, друкарня, музей, клуб, інтенсивно проходила забудова.
  
  Великі зрушення в житті краю пов’язані з відкриттям наприкінці ХІХ століття значних родовищ корисних копалин – вугілля, залізної та марганцевої руд. У цей час Катеринославська губернія швидко перетворюється на центр промисловості . 

  27 лютого 1932 р. внаслідок поділу на основі п’яти округів Катеринославської губернії була утворена Дніпропетровська область. 

Практична робота з картою України

-         Показ річки Дніпра вчителем.

  • Знайдіть по течії річки місто Дніпропетровськ
  Територіально Дніпропетровська область розташована в південно-східній частині України в басейні середньої та нижньої течії Дніпра. Межує з Харківською, Донецькою, Запорізькою, Полтавською, Кіровоградською, Миколаївською та Херсонською областями. Область складається із 22 адміністративних районів та 13 міст обласного підпорядкування. 

- Хто знає, які міста входять до її складу? .

  • м. Вільногірськ

  • м.
    Камянка (Дніпродзержинськ) 

  • м.
    Дніпро (Дніпропетровськ)

  • м. Жовті Води

  • м. Кривий Ріг
     

  • м. Марганець

  • м. Нікополь

  • м. Новомосковськ

  • м. Орджонікідзе

  • м. Павлоград

  • м. Першотравенськ

  • м. Синельникове

  • м. Тернівка
     

  • Яке наше рідне місто? Покажіть його на карті.
Показ презентації «Сім чудес Дніпропетровщини»

Словничок - археолог

слайд – Степові піраміди

Кургани – це скіфські могили. Їх і називають степовими пірамідами. Їх вік 2300-2400років.

Вперше їх описав відомий вчений стародавньої Греції, його ще називають «батьком історії». Про красу і велич курганів писав російський вчений-натураліст Василь Зуєв. Але найбільшу інормацєю дали археологи.


  • Чортомлик –
     (чорт мликнувся)заввишки 20 метрів. Його відкрив археолог Іван Забєлін. Саме там знайшли велику срібну амфору(вазу)
Чортомлик – не чортівщина,

А звичайна щуча річка.

Назву в турків перейняли,
 

Ледь змінивши , козаки. Б Мозолевський


Солоха –
 заввишки 20 метрів. Її найвідомішими скарбами вважалися чаша та золотий гребінь( з малюнком бою). Їх досліджував професор Микола Іванович Веселовський.

  • Товста могила-
     заввишки 9 метрів. Її досліджував Борис Миколайович Мозолевський, який відкрив для світу золоту пектораль( прикраса скіфського царя). Зроблена вона із золота найвищого ґатунку.

  • Гайманова могила –
     (гайман – гальмівник, той що гальмує волів чумаків) заввишки 8 метрів. У ній Мозолевський знайшов срібну з позолотою чашу з досить реалістичними малюнками.
ІV, V слайд – Кам’і пращури Мамая

А степ широкий! Чорні круки

Сидять на плечах скіфських баб,

І вечір гріє сині руки

Над жовтим вогнищем кульбаб. Л. Костенко
Баби( «баба» предок, дід
 з тюркського) – кам’яні знаки, ідоли. Їх ставили спочатку скіфи. Після них були племена сарматів, гунів, печенігів, половців. Половці були язичниками, вони насипали кургани та встановлювали на них кам’яні баби. Їх вік віх 2400до 700-800років. Статуї були ідолами- покровителями.

Баба- мамай( той, кого немає ніде)

Найбільша колекція в музеї Дмитра Яворницького – понад вісімдесят.

Найвідоміші з них : Скіфський кам’яний ідол, Керносівський ідол, Половецькі баби
VІ, VІІ слайд – Собор, що здіймається в небо

Козацький храм. Такий він…весь в мажорі.

Сиоїть, піднісши свої дев’ять глав.

Цей храм – один їз найбільших мистецьких витворів українського зодчества. Фахівці відносять його до стилю козацького барокко. Хоча архітектор, який зводив цю перлину, Яків Погрібняк, напевно і не думав ні про які стилі. Він просто хотів залишити людям пам’ять про Запорізьку Січ… Храм побудований дуже просто, ні колон, ні ліплених прикрас – рівні білі стіни та зелени куполи. Але придивіться, який він весь зібраний, стрункий. Тут немає нічого зайвого, можливо в цьому і полягає секрет довершеності і краси. Храм унікальний тим, щодо був побудований лише з дерева і при цьому – без єдиного цвяху.
VІІІ – Запорозька святиня

Спинися, перехожий,

І в час ясний чи непогожий,

Піднісши серце пломінке у вись,

За Україну щиро помолись.

Козацький Пустинно-Самарський монастир Св. Миколая(1576-1991)

Перша церков на всю Південну Україну з’явилася тут. Саме тут було засновано і перший освітній заклад – монастирську школу. В цій обителі жили видатні діячі
 козацтва, багато з них поховані на території монастиря. Існував притулок для старих, дітей, хворих та козаків. Дата заснування досить умовна, як і легенда про пустельників та розбійників. Документальна історія розпочинається з 1602 року, коли в обителі з’явився перший настоятель – Ієромонах Паїсій. Він був людиною освіченою, начитаною. Вмів лікувати рани. Був хорошим організатором. Дуже швидко його стараннями тут було налагоджено життя, обитель стала процвітати. Саме тоді козацтво і прозвало цей монастир «раєм Божим на землі». Багато добра зробив для цього краю і «дикий поп» Кирило Тавровський, побудував церкву, а під нею знаходилась ще одна - підземна.
ІХ – Кодак – святиня на Дніпрі

Не хотіли пани-ляхи,
 

Попустити й трохи,

Щоб їздили в Січ бурлаки

Та й через пороги, -
 

Спорудили над Кодаком

Город-кріпосницю,

Ще й прислали в Кодак військо,
 

Чужу-чужаницю…

Фортеця з чотирма вежами на високому берегу. Дніпра, яку будував француз Боплан під наглядом польського гетьмана Конєцьпольського. Багато народу полягло на тому будівництві. Щоб зробити її неприступною, але не для козаків…

Кодацьку фортецю було збудовано в липні 1635 році. Вже у серпні козаки під головуванням гетьмана Івана Сулеми зруйнували укріплення.

Є думка, що саме від заснування Кодацької фортеці, тобто 1635 року, треба рахувати літа міста Дніпропетровська.

Х – Золотий міст Катеринослава

Немов у небі йду -
 

Ранковим йду мостом:

Дніпро – внизу, під обрій – береги.

Як вирвались увись, летять авт
о,

Шугають біло чайки навкруги.

Старий залізничний міст у Дніпропетровську сьогодні є пам’яткою інженерного мистецтва.
 

Золотим
 його називають тому, що у 1889 році він отримав золоту медаль на Всесвітній виставці у Парижі. Хоча, насправді. Ц нагорода належить інженерам Белелюбському та Березіну, а ще Олександрові Полю. Саме Поль настояв на тому , щоб колись наплавний міст перетворивс на постійний, ще й залізничний, для перевозу корисних копалин.

Рішення про будівництво прийняли у 1881 році. Частину грошей на будівництво пожертвував сам О. Поль.Прек розробив видатний вчений в галузі механіки професор Белелюбський, а проводив роботи талановитий інженер Березін.
ХІ – Космічні орбіти земного заводу

Дніпропетровськ гартує сталь,
 

і це з його землі

Стартують в зоряний кришталь

Космічні кораблі.

Ще тривала ВВ
в, а на південній частині звільненого Дніпропетровська вже почалося будівництво заводу. У листопаді 1948 року «Українець» - перший автомобіль нового автозаводу проїхав вулицями міста. 9.05 1951 уряд передав завод-гігінт у міністерство озброєння.І мало хто знав. Що там виробляли бойові ракети. Михайло Янгель став засновником нового напрямку у ракетній науці. Південний машинобудівний завод носить ім’я Олександра Макарова. Після здобуття Україною незалежності завод зовсім припинив виготовлення бойових ракет і зайнявся мирною справою: випускає трактори, тролейбуси, трамваї. Крім цього, це головний завод космічної галузі.

«Морський старт» - це велетенська плавуча платформа, з якої запускають космічні кораблі.
ІV.Підсумок
Гра «Мікрофон»

Що нового ви дізналися?

  • Що
     вас здивувало, а що викликало почуття гордості за свій рідний край?
·         Отже, сьогодні ми з вами дізналися багато цікавого з історії Дніпропетровської області. Зокрема ,ми поглибили свої знання щодо історичного минулого, території.
   Дніпропетровщина є одним із регіонів -лідерів щодо економічного та аграрного розвитку України. Ми повинні пишатися своєю Батьківщиною і примножувати її славні діла.









Тренінг
«Вогонь життєдайний та небезпечний»
Провела кл. керівник 8 кл.
Приймак Олена Миколаївна


Обладнання: плакат із правилами, намальований вогонь, прислів’я і приказки.

Кл. керівник. Відгадайте загадку:
Червоний гість дерево їсть.
(вогонь)
  Вогонь – давній супутник людини. І в минулі часи, і в наш час вогонь сприяє людині в побуті, роботі, збереженні здоров’я.
І дорослі, і діти це знають:
Наші предки в печерах жили.
Скільки люди себе пам’ятають,
Із вогнем вони дружбу вели,
Із вогнем, що люту негоду
Біля вогнища всіх зігрівав,
Що людському великому роду
В холоднечу загинуть не дав.
Тож його берегли, як уміли,
Усесильний, гарячий вогонь.
І хоч тисячі літ відшуміли
Люди й досі шанують його.
Так вогонь з давнини і донині
Помагає і служить людині.
    Зараз ви напишіть на язичках вогню то, що ви очікуєте від нашої зустрічі. (діти пишуть, приклеюють їх на дошці)
  У кожній команді на столі є окремі слова, якщо ви складете їх, у вас буде прислів’я або приказка. Що вона означає?
І команда                                                                                     ІІ команда
Вогонь із водою в одній хаті не живуть.             Трудна згода, де вогонь і вода.
  І команда                                                                                     ІІ команда
1.Скажіть, коли вогонь ми вважаємо         1. Скажіть, коли вогонь ми вважаємо                
другом?                                                                       ворогом?
(відповіді команд)
І команда                                                                                     ІІ команда
2. Назвіть причини виникнення пожару.     2. Назвіть заходи боротьби з
                                                                                               вогнем.
  А зараз подивіться на язички вогню, на яких ви на початку тренінгу писали свої очікування. Скажіть, ваші очікування здійснилися?
  Сьогодні ви переконалися, що з вогнем необхідно поводиться обережно, дотримуватися правил протипожежної безпеки. І тоді ніколи не доведеться дзвонити 01.
  Запам’ятайте! Пожежі кожен рік завдають нашій державі величезних збитків. У вогні гинуть люди, тварини, рослини. Значні кошти витрачає держава на гасіння пожеж. Щоб уникнути таких трагічних наслідків, усі, в тому числі й діти, повинні постійно дотримуватися вимог пожежної безпеки. Тільки за таких умов наше життя і матеріальні надбання будуть збережені.
Пала вогонь … Горить – та не згора.
Все ж кордони вогняного лету:
А ми його запалили для добра,
А ми вогнем очистимо планету!
А ми навік розвієм чад і дим,
А ми самі розквітнем полум’яно!
А ми вогнем юначим, запальним
Зігрієм світ.


Партизанськими стежками
Тема. Дніпропетровщина у роки Великої Вітчизняної війни. Стежками партизанської слави.
Мета: розширити знання учнів про партизанський рух на Дніпропетровщині; розвивати образне мислення, артистичні здібності в декламуванні поезій; виховувати патріотичні почуття, гуманізм, любов до рідного краю, пошану до тих, хто боровся за батьківщину.
Обладнання: репродукції з картин про Другу світову війну, партизанський рух, виставка учнівських малюнків про війну.
Хід заходу.
Учениця.
Пам’ятаєш, Земле, сорок п’ятий,
Стихле небо, підняте салютом?
Пам’ятаєш, Земле, сорок п’ятий.
Земле, сорок перший не забудь!
Слово вчителя.
  Своїми подвигами прославили нашу Вітчизну різні покоління українського народу. На своїх плечах винесли вони тягар найстрашнішої війни ХХ століття – Другої світової. У найтяжчий час для нашої Вітчизни, 22 червня 1941 року пішли на фронт тисячі солдат і матросів, до лав добровольців ставало багато юнаків, які ледве закінчили школу. Багато з них приписували собі роки, щоб потрапити на фронт. Але були й такі, хто в суворий воєнний час боровся з ворогами в глибокому тилу, не жаліючи крові й самого життя.
  Щорічно 22 вересня згідно з указом Президента України від 30 жовтня 2001 року № 1020 в Україні відзначається День партизанської слави.
  Велику Вітчизняну війну називають всенародною. Безумовним підтвердженням такого визначення є широкий розмах партизанського руху та героїзм патріотів-підпільників, які зробили свій неоціненний внесок до перемоги над фашизмом.
  Упродовж перших днів війни ворогам вдалося захопити значні території. На окупованих землях ворог будував системи всебічного матеріально-технічного забезпечення своїх військ, намагався широко та якісно використати захоплену радянську інфраструктуру та примусити населення до покірної рабської праці. Але населення не здалося на поталу ворогам, а почало активну боротьбу у тилу ворога.
Учень.
Партизанські загони почали формуватися у серпні 1941 року. Майже вся територія правобережної України була вже окупована ворогом. Оборона міста Дніпропетровська наближалася до трагічного кінця (25.08.1941).
  Заклади обласних організацій переміщувалися на лівий берег. І військова, і цивільна влади бачили неминучість здачі міста. Та все ж намагалися організувати дієву оборону на лівому березі, щоб не допустити форсування Дніпра ворогом. Створенням партизанських загонів переймались спецслужби НКВС та Обкому КП(б)У згідно директив, що надходили від ЦК ВКП(б) та Центрального штабу партизанського руху України все ще з Києва. Перш за все, призначались командири, комісари, начальники розвідки та штабу загону.
  Командиром партизанського загону Дніпропетровська та його околиць було призначено Жученка Пантелеймона Яковича (1898р.н., до до війни займав посаду заступника завідуючого Дніпропетровського облторгвідділу. Після війни, 1945 р. працював заступником голови Тернопільської обласної Ради народних депутатів А. Д.). Комісаром – Мазніченка Георгія Степановича (1903 – 1942 р. ж., до війн займав посаду завідуючого Дніпропетровським міськторг – відділом). Є підстави гадати, що обидва були таємними співробітниками, а, можливо, лише інформаторами НКВС. Отже, людьми перевіреними, з досвідом таємних відносин і знанням правил конспірації. Вже одне тільки те, що посадовців від торгівлі, людей публічних, було призначено на ключові посади партизанського загону, говорить на користь такому припущенню. Зауважимо, що на стан партизанських справ все це, мабуть, впливу не мало. Просто відповідним службам не треба було гаяти часу на пошуку та перевірку, тому призначали своїх, тих, хто був під рукою. Командиром розвідки загону було призначено Єрьоменка Миколу Семеновича ( до війни працював директором бондарної майстерні у с. Знаменівка Новомосковського району), начальником штабу загону – Павлова Георгія Пилиповича ( 1900р. н., до війни працював викладачем військової справи в Новомосковському педінституті)
Учениця.
  Партизанський рух на Дніпропетровщині був дієвим, хоча і не чисельним. Про це сьогодні говорять історики, згадуючи період окупації нашого краю у 1941-му - 43-му роках. На території області діяли як загони радянських підпільників, так і ОУН. Крім того, звичайні жителі теж долучалися до антифашистської діяльності. Саме ці сторінки історії, впевнені дослідники, недостатньо розкриті в наш час. Розмах партизанського руху на Лівобережжі України не можна порівняти з правобережним. Історики пояснюють це степовою місцевістю, яка непридатна для такої діяльності. На Дніпропетровщині діяло чимало радянських антифашистських загонів. Офіційно зареєстрованими на сьогодні є 1449-ть партизанів. 60-т відсотків такого руху складали українці, решту — росіяни, білоруси, євреї, татари. Нарівні з радянським підпіллям працювали і оунівці, кажуть історики. Більше того, Дніпропетровськ вони називають столицею націоналістів на півдні України. Звичайно, очолювали рух «західники», втім, це не завадило відшукати прихильників у нашому краї. 800-т жителів Дніпропетровщини входили до лав українського партизанського руху. У часи окупації працював і так званий пасивний опір. Таку діяльність провадили звичайні громадяни. Вони вчиняли саботажі, таємно допомагали радянським військовополоненим у німецьких таборах, поширювали важливу інформацію. І все робилося на фоні тотальної нестачі харчів, відсутності елементарних побутових умов. Це, переконують історики, вже можна вважати певним подвигом.
Учениця.
  У Дніпропетровських плавнях у районі Нікополя кілька партизанських загонів об'єднувалися у з'єднання, яким керувала рада командирів на чолі з Ф.Т.Рижиковим і А.Г. Резниченко. Склад цього першого в Україні партизанського з'єднання утворений у вересні 1941р. перевищував 700 людей. Протягом вересня-жовтня 1941р. воно вело безперервні бої з переважаючими ворожими силами.
  Найактивнішою формою всенародної боротьби у ворога були озброєні дії партизанських формувань. ЦККП(б)У і місцеві підпільні організації багато уваги приділяли зміцненню діючих і створення нових партизанських загонів, забезпечення їх кадрами і озброєнням. На виробництво партизанського озброєння і спорядження восени 1941 р. переключився ряд підприємств Харкова, була створена спеціальна лабораторія з розробки й виготовлення різних систем і ручних гранат, виготовлялися портативні короткохвильові радіостанції.
  Військові ради фронтів і армій, які діяли в Україні, встановлювали безпосередні зв'язки й з партизанськими загонами і диверсійними групами прифронтових районів, допомагали їм зброєю і спорядженням.
Учениця.
Війна назустріч молодому дню
Із гуркотом, із брязкотом котилась,
Лавиною металу і вогню
На нашу землю й долю навалилась.
Учениця.
Тремтять гармати, б’є на сполох дзвін.
Залізні круки вилітають з хмари.
Горить країна з чотирьох сторін
І на чужинців просить з неба кари.
Учень.
Синів, дочок благає: - захистіть!
Страждає в муках Україна мила.
І піднімається з глибин століть
Непоборима, нездоланна сила.
Слово вчителя.
  У Дніпродзержинську теж діяла підпільна організація, яка протидіяла ворожій владі, установленій у місті після окупації. Послухайте тільки факти дії підпільної організації.
Учень.
  Серпень 1941 року – почалася евакуація підприємств у глибокий тил. Для боротьби з гітлерівцями в умовах окупації створено міські підпільні партійні і комсомольські комітети.
  23 серпня 1941 р. – настали чорні дні окупації нашого рідного міста. Фашисти чинили масові розстріли його жителів, грабунки, насильство.
  25 серпня 1941 р. – піонери-патріоти Володя Дундук і Толя Куц знищили склад з пальним, розташований по вул. Сировця.
  Літо 1942 р. – комсомольці – підпільники пустили під укіс військовий ешелон гітлерівців у районі станції Долинська.
  7 листопада 1942 р. – комсомольці-підпільники відзначили 25-ту річницю Великого Жовтня, вивісивши червоний прапор на парашутній вежі в міському парку.
  1942 – 1943 рр. – на заводах ім.Дзержинського, цементному, районній електростанції відзначені акти масового саботажу робітників. Підпільники знищили теплий одяг, зібраний гітлерівцями у населення і підготовлений для відправки на фронт. На станції Тритузна виведено з ладу водопровід.
  18 січня 1943 р. – заарештована група активістів-підпільників, яких піддано тортурам гестапо.
  10 липня 1943 р. – фашистські кати розстріляли 28 дніпродзержинських патріотів-підпільників.
  18 жовтня 1943 р. – у дворі 3-ї міської лікарні гітлерівці розстріляли мирних жителів.
Учениця. (вірш про ВВВ).
Слово вчителя.
  Минають роки, відлітають у вічність. Багато часу минуло з тієї тривожної ночі, коли замовкли останні постріли, прийшов мир, за який заплачено ціною життя мільйонів людей. Усе далі відходять ті грізні роки, Але не згасає пам’ять про тих, хто віддав заради Перемоги життя.
Учень.
Не спиться вдовам, бо туга лишилась,
Для них і сьогодні війна не скінчилась.
Серця в них назавжди тривогою скуті.
Ніхто не забутий, ніщо не забуте.
Слово вчителя.
  Пам’ять… Вона нетлінна й вічна. Вона дивиться на нас зі старих фронтових фотографій, тих речей, які зберігають колишні партизани, і не дає потьмяніти жодній героїчній сторінці перемоги над фашизмом. А ми, молоде покоління, про їхні бойові подвиги, їхнє героїчне життя можемо дізнатися сьогодні тільки з їхніх розповідей, кінофільмів, творів художньої літератури. Наш обов’язок – згадувати про них не тільки в свята, а кожного дня пам’ятати про тих, хто кував цю перемогу, хто загинув у цій страшній війні.
Учениця.
За мене, за тебе, за всю Батьківщину,
Хто фронтом звитяги йшов поруч з тобою,
Боровся з фашизмом, тоді партизанив
І ворога нищив героєм незнаним.
Згадай їх усіх, замордованих, вбитих,
І гідно живи їх життям недожитим.





Брейнг – ринг
"У карїні дорожних знаків"

Вед. Добрий день! Сьогодні ми поговоримо про правила дорожнього руху. Відомо всім, що найдорожчий скарб людини – це її власне життя і здоров’я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя. Тому треба всім дотримуватися певних правил дорожнього руху.
  Для того щоб на дорогах було безпечно, всі машини підкоряються суворим правилам дорожнього руху.
  Знати і виконувати правила поведінки на вулиці повинні всі перехожі: дорослі і діти. Щоб їх пригадати ми з вами проведемо брейнг – ринг  «У країні дорожніх знаків». В грі беруть участь дві команди. Гра складається з трьох турів.
І тур «Хто швидше»
1.     Які є групи дорожніх знаків?
2.     Яка частина вулиці небезпечна?
3.     Які бувають перехрестя?
4.     Кого називають пішоходом?
5.     З яких частин складається вулиця?
6.     Хто друг пішоходів та водіїв?
7.     Які знаки відносяться до попереджувальних?
8.     Які знаки відносяться до наказових?
9.     Що таке острівець безпеки?
10.                       По якій стороні вулиці повинен рухатися пішохід?
ІІ тур
1-а команда:
1.     Як називають знаки у червоному колі?
2.     Який знак вас «напоїть»?
3.     Які заборони існують для пішохода?
4.     Як переходити вулицю, коли немає світлофора?
2-а команда:
1.     Як називаються знаки, що зображені у блакитному крузі?
2.     Як знак нас «нагодує»?
3.     Які права має пішохід?
4.     Пристрій для регулювання руху транспорту та пішоходів?
ІІІ тур
1.     Яка машина може їхати без двигуна?
2.     З якої сторони можна обходити машину?
3.     Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді?
4.     Шофер веде машину. Попереду нього дві птиці – гуска та качка. На що можна зробити наїзд, у разі безвихідної ситуації?
5.     Який сигнал світлофора дозволяє перехід вулиці?
6.     Які машини можуть їхати без сигналу?
7.     Як повинен рухатися пішохід за межами населеного пункту?
8.     Де повинні рухатися пішоходи, якщо немає тротуару?
9.     Як потрібно обходити трамвай і тролейбус?
10.                       Як дозволяється здійснювати посадку і висадку пасажирам після зупинки транспортного засобу?
Вед.  Діти! Не забувайте найважливіші правила вашого життя та здоров’я – правила поведінки на вулицях рідного села та за його межами. Тільки пильність та обережність збережуть ваше життя.
Ми живемо в суспільстві людському.
Так багато є правил у ньому.
Знати правила ці треба, друже,
Та й виконувати добре їх дуже.
Правило – це вимога єдина,
Ну, а ти у суспільстві – людина!
А тепер тобі стало все ясно:
Всі вимоги виконувати вчасно! 


Виховний захід "Читацька родина" в фотографіях








    Презентація "Права дитини"

Презентація "Добре діло"


ВШАНУВАЛИ ПАМ’ЯТЬ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРІВ В УКРАЇНІ

Вже 84 роки минуло відтоді
Та біль той не вщухне, і рани болять
Про це не забудьмо!
Про це пам'ятаймо!
Ми мусимо всі ті часи пам'ятать!
24 листопада 2017 року в школі відбувся мітинг-реквієм із вшанування пам’яті жертв голодоморів в Україні.
Хвилиною мовчання та горінням свічок згадали закатованих голодом жертв геноциду українського народу всі присутні. Захід підготувала та провела вчитель історії Приймак О. М.
Під час свого виступу Олена Миколаївна наголосила на вагомості цієї пам’ятної дати для сьогодення. Підкреслила, що моральний і громадянський обов’язок нашого покоління – це гідно вшановувати пам’ять жертв та постраждалих від трьох голодоморів в історії нашої держави.
Учнями був викладений хрест із лампадок, який символічно освітив шлях тисячам душ, які стали жертвами голодомору.
У виконанні учнів школи звучали слова, які нагадали присутнім про тяжкі нелюдські випробування, які випали на долю українців. Багато глибоких та змістовних слів було сказано ведучими реквієму, основною думкою яких був заклик довічно пам’ятати про закатованих у ті страшні голодні роки.

                                   

Брейнг – ринг
«У країні дорожніх знаків»
Вед. Добрий день! Сьогодні ми поговоримо про правила дорожнього руху. Відомо всім, що найдорожчий скарб людини – це її власне життя і здоров’я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя. Тому треба всім дотримуватися певних правил дорожнього руху.
  Для того щоб на дорогах було безпечно, всі машини підкоряються суворим правилам дорожнього руху.
  Знати і виконувати правила поведінки на вулиці повинні всі перехожі: дорослі і діти. Щоб їх пригадати ми з вами проведемо брейнг – ринг  «У країні дорожніх знаків». В грі беруть участь дві команди. Гра складається з трьох турів.
І тур «Хто швидше»
1.     Які є групи дорожніх знаків?
2.     Яка частина вулиці небезпечна?
3.     Які бувають перехрестя?
4.     Кого називають пішоходом?
5.     З яких частин складається вулиця?
6.     Хто друг пішоходів та водіїв?
7.     Які знаки відносяться до попереджувальних?
8.     Які знаки відносяться до наказових?
9.     Що таке острівець безпеки?
10.                       По якій стороні вулиці повинен рухатися пішохід?
ІІ тур
1-а команда:
1.     Як називають знаки у червоному колі?
2.     Який знак вас «напоїть»?
3.     Які заборони існують для пішохода?
4.     Як переходити вулицю, коли немає світлофора?
2-а команда:
1.     Як називаються знаки, що зображені у блакитному крузі?
2.     Як знак нас «нагодує»?
3.     Які права має пішохід?
4.     Пристрій для регулювання руху транспорту та пішоходів?
ІІІ тур
1.     Яка машина може їхати без двигуна?
2.     З якої сторони можна обходити машину?
3.     Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді?
4.     Шофер веде машину. Попереду нього дві птиці – гуска та качка. На що можна зробити наїзд, у разі безвихідної ситуації?
5.     Який сигнал світлофора дозволяє перехід вулиці?
6.     Які машини можуть їхати без сигналу?
7.     Як повинен рухатися пішохід за межами населеного пункту?
8.     Де повинні рухатися пішоходи, якщо немає тротуару?
9.     Як потрібно обходити трамвай і тролейбус?
10.                       Як дозволяється здійснювати посадку і висадку пасажирам після зупинки транспортного засобу?
Вед.  Діти! Не забувайте найважливіші правила вашого життя та здоров’я – правила поведінки на вулицях рідного села та за його межами. Тільки пильність та обережність збережуть ваше життя.
Ми живемо в суспільстві людському.
Так багато є правил у ньому.
Знати правила ці треба, друже,
Та й виконувати добре їх дуже.
Правило – це вимога єдина,
Ну, а ти у суспільстві – людина!
А тепер тобі стало все ясно:
Всі вимоги виконувати вчасно!

 Виступ моїх вихованців, учнів 8 класу, на загальношкільному святі "З Новим роком!"





                  Виховний захід, присвячений 99 річниці Дня Соборності України, 100-річчя Української державності


 
                                               

           Інформаційна хвилина "", присвячена 100-річчю битви під Крутами (провели вчитель Приймак О.М. й завідувач сільської бібліотеки Чугуєва В.Г.)










     КОНКУРСНО_РОЗВАЖАЛЬНА ПРОГРАМА, ПРИСВЯЧЕНА ДНЮ ВАЛЕНТИНА
     Прийняв участь мій вихованець, учень 8 класу Клименко Сергій





                           Зайняли ІІ місце   (Рибальченко Тетяна та Клименко Сергій)

 Поки жюрі підраховувало бали, з глядачами була проведена гра. Від  класу прийняли участь Горбенко Богдан й Романчук Наталія.
        
                                      

                        Моя учениця Чернега Владислава вторгувала 200 грн. на солодкій ярмарорці. Ці кошти підуть на лікування воїнів АТО


Впорядкування братської могили на Безбородьківському цвинтарі


Захід, присвячений Голодомору 1932-1933 рр.



Немає коментарів:

Дописати коментар