Участь у педагогічних конкурсах


У жовтні 2017 р. моя робота була представлена на дев'ятій Міжнародній виставці "Інноватика в сучасній школі"

https://drive.google.com/file/d/1dTP6g2Mu_8y41lAc8C-Z9Dz6vXUPOykb/view?usp=sharing





                                              Учитель року-2014, номінація "Географія"

Виступ на Всеукраїнській конференції на базі ДОІППО, 27.10.2015 р.




Конференція «Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти»

               


25 жовтня 2017 року в Комунальному вищому навчальному закладі «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» відбулася Всеукраїнська науково-методична конференція «Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти», в якій прийняла участь вчитель географії та економіки Приймак Олена Миколаївна. Робота на конференції складалася  із двох частин: першої -загальна конференція та другої-робота по секціях. Олена Миколаївна працювала в другій секції «STEM-навчання у середній загальноосвітній школі».


                    Районний конкурс на кращу розробку урока в 6 класі

Конспект уроку в 6 класі
на тему «Узагальнюючий урок по темі «Гідросфера»


Тема. Узагальнюючий урок по темі «Гідросфера».
Мета:
-         узагальнити та закріпити знання учнів з теми «Гідросфера»;
-         повторити головні поняття та терміни;
-         закріпити знання про роль і значення води та її кругообігу;
-         вдосконалити вміння працювати  з картою;
-         використовувати здобуті знання в нестандартній ситуації;
-         вчити дітей працювати з іншими джерелами інформації;
-         формувати почуття дружби, колективізму;
-         розвивати допитливість, кмітливість, комунікабельність; вміння працювати в колективі;
-         розвивати інтерес учнів до дидактичних ігор: спонукати до подальшої навчальної діяльності;
-         розвивати пам'ять, логічне й абстрактне мислення, діалогічне мовлення, увагу, вміння використовувати здобуті знання на практиці, розвивати творчі задатки;
-         поглиблювати екологічні знання та моральні переконання учнів в тому, що тільки зберігаючи природу, людина збереже саму себе; цікавість до пізнання світу;
-         виховувати бережливе ставлення до водних багатств, сприяти творчому розвитку особистості.
Тип уроку: узагальнення знань.
Форма уроку: урок – гра (підсумковий).
Обладнання: комп’ютер, проектор, фізична карта світу, атласи, проектні роботи учнів, завдання в конвертах, електронний додаток до уроку, музика, лист оцінювання знань.
Хід уроку.
                                                 У краплині води
                                                          відбивається Всесвіт.
/стародавнє арабське прислів’я/
І. Організаційний момент
    Перегляд слайдів про воду (слайди №4 – 13).
1.     Прийом «Привітання»:
Пролунав уже дзвінок,
      В житті зробимо ще крок.
      Знайди товариша погляд очей,
      Привітно скажи: «Добрий день!»
      Правда чудова ця фраза?
      Вона зближає вас відразу,
      А сказана вона досить вчасно,
      Сподіваюся, у всіх чудовий настрій.
(Представлення команд).
Аутотренінг (налаштування на плідну роботу):
Лінощі проженіть,
Увагу збережіть,
Винахідливість,
Кмітливість запросить!
ІІ. Актуалізація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
  Погляньте на фізичну карту світу. Який колір тут переважає? А що на картах позначено блакитним кольором? (слайд №14)
  Дійсно, поверхня земної кулі на ¾ вкрита водою – це моря, океани, озера, річки, льодовики (учні разом з вчителем називають). У великій кількості вона знаходиться також в атмосфері, земній корі, магмі. Планета буквально насичена водою та «вкутана» водяною парою.
ІІІ. Оголошення теми уроку.
  Вислови великих людей про воду (слайд №15):
1.     Де вода, там життя. (Ж.Ламарк)
2.     Вода – найважливіший мінерал на Землі. (О.Ферсман)
3.     Воді була дана велика влада стати соком життя на Землі. (Леонардо да Вінчі)
4.     Вода – це життя, а життя – це вода. (В.Вернадський)
ІV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
  Сьогодні у нас заключна подорож по темі «Гідросфера» (слайд №16).
  Гадаю, всі ви тут покажете,
  Про що дізналися – розкажете.
  Тож я прошу – не зівайте,
  Змістовні відповіді дайте.
  Є на все в програмі міра:
  Наша тема «Гідросфера»
  Закінчилася, на жаль,
  І тепер нас кличе в даль
  «Атмосфера», оболонка.
  Треба тільки не спішити,
  Дану тему повторити.
Учениця декламує вірш про воду:
Не можна жити без води:
Вона навкруг, вона в тобі,
В озерах, річках, океанах,
Дощу, краплинах і в фонтанах.
Вона в емоціях людини:
В сльозах від радощів чи гніву.
Й краса природи на Землі
Не може жити без води.
Чудова наша гідросфера
Існує все навколо неї:
І людство й фауна, і флора,
І все, що є у нас навколо.
А не було б її,
Життя все зникло б на Землі.
V. Повторення теми.
1. Прийом: Порт  «Мандрівники» (робота з картою) (слайд №17)
    Щоб «Гідросферу» добре знати,
    Номенклатуру треба запам’ятати.
   Хто об’єкт знайде на карті?
   В путь, щасливого вам старту!
2.     Прийом: Порт  «Цікаво знати» (проектні роботи) (слайд №18):
-         «Значення і використання води» (слайд № 19);
-         «Багатство вод Світового океану» (слайд № 20);
-         «Океани, моря, поверхневі води та їх рекорди» (слайд № 21);
-         «Топоніміка поверхневих вод моєї місцевості» (слайд № 22).
3.     Прийом: Порт  «Проблемне запитання» (слайд №23).
Що сталося б з нашою планетою, якби не стало води? (обговорення) «Водиця – всьому цариця».
  Вода завжди вважали джерелом усього живого. Вона слугувала середовищем, у якому процесі довготривалої еволюції на нашій планеті розвивалися рослини і тварини. Вона стала носієм життя.
  У міфологічних уявленнях українців вода була божеством, з якого почалося життя на Землі. З первісного океану виросло дерево життя, яке дало початок усьому.
  Ось такі свята як Водохреща, Стрітення, Івана Купала, Великдень – свята і обряди, в яких ушановується вода (слайди № 24, 25).
4.     Прийом: Порт  «Знайди зайве» (слайди № 26, 27).
Назви я читаю вам.
Розберіться, що є там,
Може зайві ще попались?
Доведіть, як ви дізнались?
5.     Прийом: Порт  «Словник Гідролога» (слайд № 28 - №40).
А тепер словник із теми:
Щоб зберегти уроку час,
Підготувала терміни для вас.
Швидко мозок напрягайте,
Вправні відповіді дайте.
6.     Порт «Асоціація» (слайд №41)
7.     Робота в групах (слайд № 42).
Ви стомились, дітвора?
Тож погратися пора.
Але дуже не радійте,
Бо серйозна буде гра –
У конвертах … завдання.
У конвертах запитання з трьома відповідями, знайди правильну:
1.     Одиниця виміру солоності води:
проміле                        градус по Цельсію                  процент
2.     Організми, які пасивно переносяться хвилями і течіями:
нектон                         планктон                                бентос
3.     Найдовша річка світу:
Ніл                                    Янцзи                               Міссісіпі
4.     Щорічне збільшення води в річці:
межень                            паводок                            повінь
5.     Велике скупчення островів називається:
архіпелаг                        атол                                  бар’єрний риф
Учень декламує вірш:
Збилися краплини до купи у хмарини.
Коли їх зібралось багато,
В хмаринці було тіснувато.
Тоді вже на землю бігцем
Неслися краплинки дощем.
Сонце світило по тому …
Парами вертались додому.
Краплинки чисті, маленькі,
Хмаринки білі, ріденькі,
Що далі? Хочете знати?
Треба спочатку читати.
Вчитель. Яке явище описано у вірші? (коло обіг води) (слайд № 43).
Т.Г.Шевченко писав: «Тече вода в синє море, та не витікає…» чи й справді вода, яка потрапляє до моря, ніколи звідти не витікає, тобто не повертається назад на суходіл. А скільки років може «подорожувати» краплинка води? Тисяча. (демонстрація проектної роботи «Подорож крапельки» (слайд №44)
7. Прийом: Порт  «Загадкова географія» (слайди №45 - №48)
А щоб час не марнувати,
Прошу дещо відгадати.
Дуже загадки прості
І дотепні, і смішні.
Чи бувають ще вулкани
Не в горах, а в океані?
А який рельєф там дна?
Вам хвилиночка дана. (демонстрація слайду) (слайд №49)
Руханка. (слайд № 50)
Ми географи – дослідники малі,
Любим крокувати по Землі.
На захід, на схід поглядаєм,
На північ і південь присідаєм.
Самару річку зустріли.
І гору Мар’янівку підкорити зуміли.
У річці Самарі плавати хотілось,
Та вже дуже втомились,
Тому за парти ми сідаємо,
І знову в подорож рушаємо.
8.     Завдання «Веселий дощик» (слайди №51, №52)
На дошці прикріплені приголосні букви, а голосні дощ вимив. Відгадайте, що це за слова. Підказка до теми «Підземні води» (ґрунтові води, водотривкий шар).
9.  Прийом: Порт  «Екологічна хвилинка» (слайд № 53): проектна робота «Забруднення води. Охорона вод Світового океану» (слайд №54).
Океан седой гремит набатно,
Он таит обиду в глубине,
Черные раскачивая пятна
На крутой , разгневанной волне.
Стали люди сильными как боги,
И судьба Земли у них в руках.
Но темнеют страшные ожоги
У земного шара на боках.
Мы давно «освоили» планету,
Широко шагает новый век.
На земле уж белых пятен нету.
Черные сотрешь ли, человек?
БЕРЕЖІТЬ ПРИРОДУ! (слайд №55)
     Висновок: вода – це життя, і вона заслуговує на нашу повагу, подяку і     любов.
10.              Конкурс «Най… най… у світі» (слайд №56)
-         Сама найдовша протока.
-         Сама найповноводніша річка в світі.
-         Найглибше озеро в світі.
-         Велике водосховище за об’ємом запасів води.
-         Самий великий острів.
-         Сама сильна тепла течія.
-         Крупніше озеро – море в світі.
-         Сама каламутна серед великих річок Землі.
-         Озеро напівпрісне і напівсолоне.
-         Найдовша річка в світі.
-         Саме велике високогірне озеро на Землі.
-         Найбільша глибина Світового океану.
-         Саме дрібне море на Землі.
-         Самий солоний океан.
-         Самий великий океан.
-         Крупніша затока на земній кулі.
11.                       Прийом: Порт  «Поетична сторінка» (слайд № 57)
Скласти сенкан до слова «вода» (слайд № 58). (Учні читають свої вірші.)
VІ. Підсумок уроку.
Тренінг. (слайди № 59, №60) Давайте вирішимо, коли Світовий океан сумує і коли він посміхається. На дошці розміщені два символічні портрети океану зі смайликами і кожен з вас по черзі вийде і прикріпне кольоровий папірець, на якому заздалегідь записується певне побажання. Наприклад,
ОКЕАН
ü Екологічна поведінка людини;
ü Використання енергії морських хвиль;
ü Розумне використання льодовиків і прісної води в них;
ü Приймати закон про охорону води і дотримуватися їх;
ü Використання очисних фільтрів на промислових підприємства…
ОКЕАН
ü Нераціональне використання багатств Світового океану;
ü Брудні отруєнні водойми;
ü Добрива, змиті з полів;
ü Хижацький вилов риби;
ü Аварії нафтових танкерів;
ü Випробування ядерної зброї на островах Океанії;
ü Захоронення на дні океану радіоактивних та ядерних відходів…
VІІ. Рефлексія уроку. (слайд №61)
За відповідь вашу спасибі, вам діти,
Прийшов час урок завершити.
Сьогодні ми Гідросферу повторяли,
Отриманні знання використали,
Як підсумок можу одне лиш сказати:
Зробили багато – знання будете мати.
Продовжити речення:
-         Сьогодні на уроці я дізнався(лась)
-         Я навчився(лась)
-         Було цікаво
-         Було складно
-         Які завдання мені сподобались найбільше?
Оцініть себе.
Своєю роботою на уроці я:
-         Задоволений
-         Не зовсім задоволений
-         Не задоволений
Оцініть вчителя.
Змінився Ваш настрій в кінці уроку?




Немає коментарів:

Дописати коментар